Digitale bestellingen

In het algemeen geldt voor ons beleid dat we direct leveren na ontvangst van betaling. In de praktijk ontvang je de email met levering dan ook vaak binnen 1 minuut na het afronden van je bestelling. Het komt wel eens voor dat een product helaas niet meer op voorraad is. In dat geval doen we ons uiterste best om alsnog zo snel mogelijk aan je te kunnen leveren. We hanteren hiervoor een maximale levertijd van 24 uur. Je wordt waar mogelijk op de hoogte gehouden van de status van je bestelling. Mocht je meer informatie willen over deze status, dan kun je het beste gebruik maken van de Live Chat en je ordernummer aan ons doorgeven. We leveren momenteel alleen naar email adressen waarvan de particuliere eigenaar woont in een van de volgende landen: Nederland, België, Duitsland, Frankrijk, Groot-Britannië, Oostenrijk, of de Verenigde Staten. Zakelijke leveren we alleen binnen Nederland, inclusief de wettelijke Nederlandse belasting. Woon je buiten dit gebied? Neem dan eerst contact met ons op.

Digitale bestellingen bestellen buiten Nederland

LET OP: Voor digitale producten gelden andere voorwaarden dan voor fysieke zendingen. Omdat de levering direct is (en dus automatisch geschiedt) gelden hier andere regels voor. Wij leveren alleen aan Nederlandse en Belgische particulieren, en Nederlandse ondernemers. Wij ondersteunen géén buitenlandse zakelijke klanten momenteel. We leveren bestellingen altijd inclusief BTW, het is dus niet mogelijk voor buitenlandse zakelijke klanten om zonder BTW af te rekenen of een factuur te ontvangen zonder vermelde BTW. 

21% BTW op alle bestellingen

Alle producten zichtbaar op onze website zijn inclusief de wettelijke belastingen.

Het is in onze webwinkel niet mogelijk om de BTW te laten verleggen. Buitenlandse zakelijke klanten kunnen dus niet de BTW laten verleggen. Je kunt dus alléén als particuliere buitenlandse klant bestellen momenteel.

Voor Nederlandse klanten geldt uiteraard dat je een btw-factuur ontvangt na je bestelling. Deze kun je dan opgeven bij de Nederlandse Belastingdienst.

Fysieke zendingen

Wij doen zorgvuldig ons best de bestelling zo spoedig mogelijk bij je af te leveren. Bestellingen die op werkdagen vóór 16:00 worden gedaan, proberen wij dezelfde dag nog te verzenden. Niet altijd lukt het ons echter om dit na te komen, soms zijn producten niet voorradig en dan kan de levering van je bestelling iets langer duren. Op de bestelpagina staat een indicatie van de te verwachten levertijd. Mochten wij om wat voor reden dan ook deze levertijd niet halen, dan brengen wij je hier natuurlijk zo spoedig mogelijk van op de hoogte. We sturen je in dat geval een e-mail met daarin een aangepaste verzenddatum.

Afleverpogingen en Track & Trace informatie

PostNL levert pakketpost doorgaans binnen 1-2 werkdagen af. Indien je niet thuis bent of de afleverpoging is mislukt, doet PostNL een tweede afleverpoging de volgende werkdag. Je kunt ook de App van PostNL gebruiken om een alternatieve leveringsdatum in te plannen. Mislukt ook de tweede afleverpoging? Je bestelling wordt dan afgeleverd op het postkantoor in je buurt. Heb je vragen over je zending? Neem dan contact op met de PostNL klantenservice. Zij kunnen je helpen met het traceren van je bestelling of het wijzigen van je afleverdatum indien mogelijk. PostNL is telefonisch bereikbaar op maandag t/m vrijdag van 8.30-20.00 uur en op zaterdag van 9.00-16.00 via telefoonnummer 088 225 5555. Heb je een vraag over de inhoud van je bestelling zelf? Bekijk dan onze eigen contactpagina.

Verzendkosten

Natuurlijk wil je jouw bestelling zo snel mogelijk geleverd krijgen. Hieronder vindt je de verschillende verzendwijzen en eventueel bijbehorende levertijden en verzendkosten.

Digitale verzending Direct (tenzij anders aangegeven) Gratis
tot 100gr. 1-3 werkdagen €2,42
tot 500gr. 1-3 werkdagen €4,00
PostNL Basis pakket (Track & Trace) tot 10kg 1-2 werkdagen €6,95

Vanaf €100,- zijn de verzendkosten gratis (Briefpost of Track & Trace). Binnen Nederland wordt de Basispakket service geleverd inclusief Track & Trace code waarmee je online de zending kunt volgen. Je ontvangt de code op de dag van verzending per email. 10kg of meer verzenden? Neem eerst contact met ons op (wholesale, verkoop@varsio.nl).

Fysieke zendingen naar België & Duitsland

Momenteel is het ook mogelijk te verzenden naar België en Duitsland. We rekenen hiervoor de volgende tarieven:

PostNL Briefpost Buitenland België/Duitsland

€3,99 tot 100gr.

€6,65 tot 200gr.

€9,31 tot 500gr.

PostNL Pakketpost Buitenland België/Duitsland €13,00 tot 1,25kg

€19,50 tot 5kg

€25,00 tot 10kg

Let op: Je dient hiervoor eerst contact op te nemen met onze klantenservice. We leveren NIET aan zakelijke klanten buiten Nederland.

Overige landen   

Verzending naar een ander land? Mail ons en we versturen je binnen één werkdag een passende prijsopgave.

Retourneren

Meer informatie over het retourneren van producten vind je op deze Retourneren pagina.