Garantie

We proberen er natuurlijk alles aan te doen om je als klant tevreden te stellen én te houden. Toch kan het wel eens voorkomen dat je niet geheel tevreden bent met een product of dienst. Voor alle artikelen die je bij ons koopt, geldt de wettelijke garantie. Wettelijke garantie wil zeggen dat een product datgene is of moet doen wat de consument er in alle redelijkheid van mag verwachten. Voor sommige producten geldt ook een fabrieksgarantie. Deze garantie doet niets af aan de wettelijke garantie. In dat geval kun je aanspraak maken op garantie. Wettelijk gezien geldt er een klachttermijn van minimaal twee maanden na constatering van het gebrek. Wij verzoeken je om zo spoedig mogelijk, maar uiterlijk binnen 2 maanden na ontdekking je klacht aan ons kenbaar te maken. Indien het gebrek binnen de garantie valt, dan dragen wij kosteloos zorg voor reparatie of vervanging.

Help, ik heb niets ontvangen?

Na je digitale bestelling ontvang je meerdere emails vanaf ons adres verkoop@varsio.nl. Soms komen emails hiervan terecht in de Spambox. Controleer deze dus indien je niets in je Postvak IN hebt ontvangen. Je kunt ook ons email adres toevoegen aan de lijst met Vertrouwde Afzenders / Contactpersonen. Bevindt de email zich ook niet in de Spambox? Als het product niet op voorraad is, heb je hierover van ons bericht gehad. Heb je een vraag over je bestelling? Email ons dan naar service@varsio.nl inclusief je ordernummer zodat we je bestelling kunnen nakijken. 

 

Klachten

Het kan helaas voorkomen dat iets niet gaat zoals wij hebben gepland en je niet tevreden bent over een bepaald product of dienst die we aanbieden. In dit geval raden we je aan de klacht naar ons te mailen via service@varsio.nl. We gaan dan zo snel mogelijk een oplossing voor je verzorgen. We reageren inhoudelijk op klachten binnen vijf werkdagen. Klachten worden individueel behandeld. Telefonisch een klacht melden mag uiteraard, maar we reageren inhoudelijk schriftelijk (hetzij elektronisch per email) op de klacht. Liever schriftelijk een klacht insturen? Dat kan naar Varsio t.a.v. Klachten, Lisserdijk 322, 2165 AB Lisserbroek. Vergeet daarbij niet je volledige naam, adresgegevens, contactgegevens en ordernummer door te sturen. Je ontvangt dan van ons binnen vijf werkdagen inhoudelijk reactie van ons.

Procedure

1. Maak via service@varsio.nl of schriftelijk binnen 2 maanden na constatering van het gebrek aanspraak op garantie of klacht kenbaar.

2. We reageren inhoudelijk binnen 5 werkdagen op je bericht. Indien we direct een oplossing weten, dragen we die natuurlijk aan.

3. Is het probleem moeilijker om direct op te lossen? Afhankelijk van hoe ingewikkeld de zaak is, kan het één tot twee weken duren voordat we een oplossing kunnen bieden.

We vragen hierbij om je geduld. We doen ons best het zo goed en snel mogelijk op te lossen.

Indien dit niet leidt tot een oplossing, zijn er meerdere vervolgstappen die je kunt ondernemen. Wij zijn lid van Stichting Thuiswinkel.org en Stichting WebwinkelKeur. Beide organisaties bieden je de mogelijkheid om een klacht in te dienen en/of een geschil te openen. Je hebt de volgende opties:

    • Leg de zaak voor aan de Geschillencommissie Thuiswinkel, Postbus 90600 2509 LP te Den Haag, website www.sgc.nl

    • Meld een geschil aan voor bemiddeling via Stichting WebwinkelKeur via www.webwinkelkeur.nl/geschil/. De melding wordt bij ons doorgezet en we hebben hiervoor 7 dagen de tijd om de klacht in behandeling te nemen. Als dit niet leidt tot een oplossing, zal Stichting WebWinkelKeur bemiddelen.

    • Vanaf 15 februari 2016 is het voor consumenten in de EU ook mogelijk om klachten aan te melden via het ODR platform van de Europese Commissie. Dit ODR platform is te vinden op http://ec.europa.eu/odr. Wanneer je klacht nog niet elders in behandeling is dan staat het je vrij om je klacht te deponeren via het platform van de Europese Unie.